در حال نمایش 7 نتیجه

کمک فنر جلو خودرو جزء لوازم یدکی مصرفی و مهم خودرو است. این قطعه نقش مهمی در جذب ضربه دارد و از جذب ضربه و تکان به خودرو هنگام رانندگی جلوگیری می کند. این کارکرد هنگام رانندگی در جاده های ناهموار و دارای دست انداز بیشتر آشکار می شود.

کمک فنر در نزدیکی هر چرخ نصب میشود تا نوسانات فنرها را کنترل یا میرا کند. یک سر کمک فنر به اتاق یا شاسی خودرو متصل می شود و سر دیگر آن به قطعه ای متحرک از سیستم تعلیق، مانند پوسته اکسل یا طبق متصل است. کارکرد اصلی کمک فنرها به حداقل رساندن فرسودگی سایر قسمت های سیستم تعلیق است.

علائم خرابی کمک فنر

کمک فنر نقش مهمی در کنترل خودرو و ایمنی آن دارد، به همین دلیل، هنگام مشاهده علائم خرابی باید هرچه سریع‌تر برای رفع آن اقدام کرد. در اینجا به مهم‌ترین نشانه‌های خراب شدن کمک فنر اشاره کرده‌ایم.

  • کشیده شدن خودرو به یک سمت
  • تکان‌ها و حرکات غیرعادی خودرو
  • لغزش و کنترل دشوار خودرو در پیچ‌ها
  • نشتی روغن از کمک فنرها
  • رقصیدن چرخ‌ها
  • ساییدگی لاستیک‌ها
  •  شنیدن صدای تقه‌مانند هنگام عبور از دست‌انداز

دلایل خرابی کمک فنر خودرو

از جمله عوامل اصلی خرابی کمک فنر حمل بار سنگین و بالاتر از ظرفیت خودرو به مدت طولانی است. همچنین عبور از راه های ناهموار نیز خرابی این قطعه را تشدید می کند. بنابراین عجیب نیست که خرابی کمک فنر بیشتر در خودروهای باری دیده می شود.

از دیگر دلایل خرابی کمک فنر می توان به ترمزگیری ناگهانی در سرعت های بالا اشاره کرد که موجب کوبش های بالاتر از حد توان خودرو می شود. افزون براین، خرابی کاسه نمد و بوش کمک فنرها و در نتیجه نشت روغن نیز از دلایل دیگر خرابی این قطعه است.

کمک فنرها با توجه به نوع کاربری خودروها مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین، افزایش وزن خودروهای در مدت زمان زیاد، رانندگی مداوم در جاده های ناهموار، ترمزهای ناگهانی (دستی کشیدن) و عبور با سرعت زیاد از پستی و بلندی ها همگی از جمله عواملی هستند که موجب افزایش فشار به کمک فنرها می شود.

خرید اینترنتی کمک فنر جلو از فروشگاه یدکیاتو

ما در فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی خودرو، یدکیاتو، امکان خرید اینترنتی انواع کمک فنر خودرو را با تضمین سلامت فیزیکی و اصالت کالا، برای مشتریان خود فراهم کرده‌ایم. از این رو اگر قصد خرید یک کمک فنر مناسب برای پراید صبا، سمندef7، پژو 405، پیکان و نیسان را دارید، تنها کافی است محصول مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را سفارش دهید. بر این اساس می‌توانید کالای خریداری شده خود را، در اسرع وقت درب منزلتان در سراسر کشور تحویل بگیرید.